Oana(8)

pasiune
Nu stiu ce i-a spus Costelus mamei (Oana(7)), cert este ca mama nu a mai venit dupa mine. Am stat la tusa Nina pana cand tata si-a anuntat sosirea acasa.
Mi-a priit sa stau cu tusa…mai ales ca il vedeam zilnic pe Costelus. Intr-o zi mi-a marturisit ca nu venea prea des la noi acasa, pentru ca ii era frica de mama. Am inceput sa rad. Dar apoi, gandinmdu-ma mai bine, i-am dat dreptate. Mama avea ceva ce te facea sa te gandesti de doua ori inainte de a spune sau a face ceva. Privirea ei cateodata parca te fermeca, parca uitai de tine. M-am gandit ca poate asa a ajuns tata sa se casatoreasca cu ea…Poate l-a fermecat. Un om bun, asa cum era tata, cam greu de crezut ca s-ar putea indragosti de o fata cum era ea. Mama era slaba, cu ochi negri adanciti in orbite, nu avea obraji mai deloc, o frunte mult prea lata si un par mult prea negru…nu avea nici un fir alb. Tata, in schimb, era alb de parca cineva ii turnase o galeata de vad pe par… el mereu a fost pentru mine un model! Era puternic, calm, glumet.
Costelus, nu stiu daca era constient de asta, dar umplea un gol… Imi era dor de tata si culmea…imi era dor si de mama. Imi aduceam aminte ca avea momentele ei de slabiciune in care ma mangaia pe par, la culcare(chiar daca zicea ca acum sunt mare si nu mai am nevoie) O facea cand creadea ca dorm…daca se intampla sa ma misc, pleca…Simteam o nevoie teribila de a fi cu mama.
Tusa a incercat, in zilele cat am stat acolo, sa ii tina locul…Incepuse sa imi placa sa fie “mama mea”. Stiam ca asta nu se va sfarsi bine, dar deocamdata nu imi pasa.
In fiecare seara ma plimbam cu Costelus prin sat. Nu stiu cum se facea, dar mereu ajungeam si prin fata casei mele. Mereu mama era la poarta. Ma faceam ca nu o vad si lasam capul in pamant cand treceam pe langa poarta. Odata am vazut-o cum intinde mana spre mine… Am simtit ca mi se rupe inima, dar am intors capul in directia opusa si am mers mai departe. Nu am vrut sa ma opresc. Stiam ca o pedepsesc cu acest gest, dar am simtit ca trebuie sa-i platesc cu aceeasi moneda.
In fiecare seara Costelus ma lasa in fata portii, la tusa. Sarutul lui de noapte buna ma facea sa tremur…era un sarut moale, dulce, temator. Imi placea si visam la el pana a doua zi. Dar primeam sarutul doar seara, iar lucrul asta ma innebunea! Imi soptea ca ma iubeste si sa am rabdare ca va avea o surpriza pentru mine.
Intr-o seara am gasit-o pe mama la tusa. Am trecut pe langa ea fara a spune vreun cuvant.
-Oana! a spus ea aproape soptit.
M-am facut ca nu o aud, mergand spre bucatarie.
-Oana cred ca ar trebui sa vorbesti putin cu mama ta, spuse tusa.
M-am oprit si mi-am intors privirea rece spre ea:
-Ce vrei?
-Saptamana viitoare, vineri, tatal tau va sosi acasa… Vine si Mihai cu el…
Vestea a cazut ca un trasnet! Nu stiam ce sa spun…M-am sprijinit cu mana de perete, simteam ca ametesc…
-Oana, vino acasa, te rog!
-Voi veni, dar cu o conditie…
-Spune-o!
-Tata nu trebuie sa afle ce s-a intamplat intre noi si mai ales nu-i vei spune lui Mihai nimic despre Costelus. Daca aud ca ai spus un singur cuvant, plec!
-Asa voi face! Promit!
Nu puteam intelege de ce mama era asa de speriata de tata. Cand era vorba de el, parca ceva se schimba in ea…
Am mai privit-o inca o data si am plecat la culcare. Am avut un somn foarte agitat. Am visat ca Mihai il lovea pe Costelus, ca tata o biciuia pe mama(?????) Foarte urat visul! M-am trezit brusc si am inceput sa plang. Am iesit tiptil din casa si am alergat spre casa lui Costelus… Am batut in geamul camerei lui.
-Ce-i cu tine aici? De ce plangi?
-Pot sta cu tine in seara asta? Te rog!
M-a ajutat sa intru pe geam si apoi m-a strans in brate. Mi-a simtit lacrimile si a incercat sa le stearga…il strangeam in brate si nu vroiam sa-i mai dau drumul… M-a ridicat usor in brate si m-a asezat pe pat. Am adormit plangand, la pieptul lui.
Dimineata ne-a gasit tot imbratisati…
Costelus mi-a sarutat usor parul si a vrut sa se ridice:
-Mai stai putin. Nu-mi fura aceasta clipa!…
L-am privit in ochi si i-am zambit. Am simtit o nevoie nebuna sa-l sarut, dar se pare ca el imi ghicise deja gandurile… Ne-am sarutat, ne-am dezmierdat, ne-am iubit…
Nu credeam ca putea fi asa de frumos…plangeam de fericire in timp ce faceam dragoste. Atunci am inteles ca il iubeam dintotdeauna. Am realizat cat de cruda am fost cu el si cat de mult imi lipsise.
Dar, a trebuit sa ma trezesc la realitate…
Urma sa soseasca tata si, ce era si mai grav, trebuia sa soseasca si Mihai. Nu gaseam puterea de a-i spune lui Costelus despre el…
Ziua fatidica se apropia, iar eu parca eram un leu intr-o cusca…
Costelus m-a ajutat sa ma reinstalez in camera mea, s-o aranjez.
Mama, probabi ca ghicea ce ma framanta, si in ultima zi avea un zambet cam ciudat pe fata cand ma privea.
Am asteptat pana in ultima zi! Dimineata, dupa ce m-am trezit, am fugit la Costelus acasa.
-Sarut mana! zic eu cand o vad pe mama lui Costelus in curte.
-Buna Oana! Ce-i cu tine aici fata mea?
-Il caut pe Costelus. Vreau sa vorbesc urgent cu el…
-Imi pare rau, dar a plecat la oras…
Am crezut ca tot cerul a cazut pe mine…
-Si…cand se intoarce?
-A! Pai sta vreo zece zile…
O raza de soare se intrevedea printre nori… Se pare ca totusi acolo sus cineva ma iubea si avea grija de mine. Inima mea salta de bucurie: Costelus nu se va intalni cu Mihai, iar eu nu voi fi deocamdata obligata sa dau explicatii. Dar oare pentru cat timp? Am dat nepasatoare din umeri si am plecat spre casa ”Voi vedea la momentul portivit ce voi face…”
Ajunsa acasa, nu mica mi-a fost mirarea, cand i-am vazut in curte pe tata si Mihai. Am fugit spre tata si l-am cuprins cu bratele de dupa gat:
-Ce fericita sunt ca esti acasa!
-Usor, usor! Mai pastreaza un pic de fericire si pentru Mihai. I-a fost foarte dor de tine. Se perpelea vazand cu ochii, tocmai de aceea l-am adus cu mine.
M-am indreptat sfioasa spre Mihai… Acesta ma privea cu ochii lui verzi… Uitasem ce ochi frumosi avea! M-a cuprins de mijloc, mi-a mangaiat parul…
-Hai, hai, ca o sa aveti tot timpul la dispozitie sa va dragaliti! a spus mama. De data asta am privit-o cu recunostinta, dar ea mi-a intors un suras fortat si o privire plina de ura.
Dupa ce si-au dus bagajele in camera si am luat micul dejun, eu si Mihai am plecat sa ne plimbam pe ulitele satului. Eram bucuroasa ca ii pot arata toate locurile din copilarie, dragi mie. Cand plimbarea s-a terminat, l-am dus la nuc.
-Daca vrei sa afli toata viata mea de pana acum, toate secretele mele il intrebi pe el. El e prietenul meu si confidentul meu…
-Te cunosc prea bine si stiu ca tu nu ai secrete fat de mine. Nu-i asa?
I-am evitat privirea, jucandu-ma cu o creanga ce se intindea pana aproape de capul meu.
Mihai s-a asejat la radacina nucului si m-a tras usor spre el. M-am intins in bratele lui si am stat asa mult timp. La un moment dat a inceput sa-mi mangaie parul, gatul, apoi umerii…si mangaierile lui au continuat, si-au continuat…Ne-am iubit… Da, acolo, sub nuc, ne-am iubit…
Seara, in camera mea, am plans… Ma uram ca ajunsesem sa iubesc doi barbati. Nu puteam spune pe care il iubeam mai mult… Nu intelegeam cum era posibil asa ceva. Insa inima mea nu ma insela!
Au fost cinci zile minunate, alaturi de Mihai. Au trecut foarte repede! El si tata trebuiau sa se intoarca la serviciu. Imi parea rau ca trebuia sa ma despart de Mihai, dar eram bucuroasa ca aveam la dispozitie timp pentru a lua o hotarare. Aceasta hotarare trebuia sa o iau pentru ca peste doua saptamani incepea scoala…

3 gânduri despre “Oana(8)

  1. Eu ma bucur ca ai avut rabdare si ai asteptat continuarea 🙂 Multumesc foarte mult. Am fost cam lenesa in ceea ce priveste povestea Oanei, dar sper sa o duc cu bine pana la sfarsit. Mai am multe de povestit, doar ca nu prea ma impac cu timpul…Stiu ca asta nu ar trebui sa fie o scuza, dar e adevarul. Poeziile le scriu mai usor… O poveste necesita mai mult timp, ceea ce eu nu prea am in ultima perioada… Inca o data multumesc! O zi frumoasa!

    Apreciază

  2. Pingback: Oana(9)

Lasă un răspuns

